Mutfak Gereçlerim



Ben mutfağa mutfak gereçlerine meraklıyımdır.Annemden geçtiğini düşünüyorum. Herdaim Anneminde mutfağında egzantrik aletleri olmuştur. Bu sayfada sizlerle kullandığım beğendiğim mutfak gereçlerini paylaşmak istiyorum.

İnternet üzerinden satın aldığım dilimleyicimi tanıtmak istiyorum öncelikle.Inanılmaz pratik 2 dakika içinde 1 kutu mantarı ince dilimliyebiliyorsunuz. Japon tırtıklı bıçakları domatesi,çileği,kiviyi ve bunlar gibi çabuk dağılan sebze ve meyveleri parçalamadan resimdeki kalınlıkta dilimliyebiliyor.Yıkaması da son derece kolay ayrıca bulaşık makinesinde de yıkanabiliyor.

Diğer bir mutfak aletim ise Oil Wand.Chef firmasının bir dahihane buluşu daha. Tavanızı kolaylıkla yağlıyabiliyorsunuz. Altındaki kabı sayesinde etrafa yağ damlamıyor. Fırca temizlemekle uğraşmıyorsunuz. Ben her kullanımdan sonra kağıt havlu ile siliyorum. Bir sonraki kullanıma temiz oluyor.Ocağımın yanında yerini aldı.

Chef'n markasının ürünlerini çok sevdim. Hem pratik,hem neşeli hemde çok kullanışlılar.

Chef'n den aldığım diğer bir üründe Garlick zoom. Sarımsağı minnacık parçalar halinde parçalayan ufacık bir alet.

Altında tekerleği bulunuyor masaya birkaç kez sürterek içindeki minik bıçakların dönmesini sarımsağın parçalanmasını sağlıyorsunuz.
Buranın ucuz bir mağazasından noname bir soğan doğrayıcı aldım küçük bir soğanı kısa sürede yemek soğanı şeklinde doğruyor. Basit bir mekanizması olan ucuz bir alet ama ellerim artık soğan kokmuyor.Braun hand blender ını aldım ondan çok memnunum.

Chef'n markasından palm peeler aldım ancak ben iyi bir sonuç elde edemedim.
Kullanımı kolay gibi gelmesine rağmen bana pek ergonomik gelmedi.


Severek kullandığım bir diğer aracımda Jamie Oliver'dan Flavour shaker. Taze otları sarımsağı içine atıyorum.Sette ufak ağır bir top var otların sarımsağın üzerine topu koyuyorum sonra başlıyorum deli gibi sallamaya. Ardından zeytinyağı ekleyip bir tur daha sallıyorum. Gerçekten inanılmaz bir karışım oluyor.Tüm otların sarımsağın zeytinyağının tadını alıyorsunuz.Havana benziyor bence.
Kutusundan tarifler çıkıyor onları deneyebileceğiniz gibi kendinizde sevdiğiniz baharat,yağ veya otlarla değişik tarifler hazırlıyabilirsiniz.
Jamie Oliver'ın Italian Set'ini aldım ama daha kullanmadım.
Süzgeçi riavoli kesici,vs.Kullanır kullanmaz onun hakkında da bilgi verebilirim.

Nicer dicer'dan çok memnunum inanılmaz hızlı şekilde patates,domates kabak vs. jülyen parmak kalınlığında doğrayabiliyorsunuz.Yıkaması da gerçekten kolay.
Verdiğim parayı hak eden bir üründe o bence.

Sevdiğim bir başka mutfak aletim ise İstanbul'da iken aldığım büyük dişli sarımsak ezicim.Diğer ezicilerde temizlikte sorun yaşıyordum sinir bozucu bir durumdu ama buhem kolay temizleniyor hemde çok kısa sürede sarımsakları eziyor.

Bir başka sevdiğim üründe Nigella'nın sitesinden satın aldığım ölçü kaşıklarım,mezullam ve parmesan rendem.


Nigella'nın sitesinden ayrıca yardımcı ellerden de aldım. Sakata karıştırmak daha kolay ve daha zevkli tavsiye ederim.
Bir başka postta Paşabahçe'den aldığım çilek ayıklayıcısından, domates tepesi çıkartımcan bahsedicem. Kaçırmayın derim. :)

0 yorum: